De Huisartsenpost is buiten kantooruren geopend en bedoeld voor dringende klachten die niet tot de eerstvolgende werkdag van uw eigen huisarts kunnen wachten. Als u dringend medische zorg nodig heeft, neem dan eerst telefonisch contact op met de Huisartsenpost in uw omgeving:
Huisartsenpost Zaanstreek: 075 – 65 33 000
Huisartsenpost Waterland: 0299 – 31 32 33
Voor langdurig bestaande klachten die verergeren en voor herhaalrecepten kunt u niet bij de Huisartsenpost terecht, maar bij uw eigen huisarts.
Verkoudheid? (Subs UK) from InEen on Vimeo.
Wie krijgt u aan de telefoon bij de Huisartsenpost?
De telefoon wordt aangenomen door een triagist.
Zij is speciaal opgeleid om uw klachten te beoordelen en te bepalen welke zorg u of degene voor wie u belt nodig heeft en op welke termijn.
Zij vraagt u bepaalde gegevens die nodig zijn voor een goede behandeling en voor de juiste administratieve verwerking. Zorg dat u deze gegevens bij de hand heeft.
Als u voor een ander belt, zorg dan dat u bij deze persoon aanwezig bent.
Welke gegevens hebben wij nodig?
Zorg ervoor dat u, voordat u belt, de volgende gegevens klaar heeft liggen. Deze gegevens zijn noodzakelijk voor een verder verloop van uw hulpvraag.
- Naam en voorletters, geboortedatum en adres
- Burger Service Nummer (BSN)
- Het telefoonnummer en de locatie van waar u belt
- De naam van uw eigen huisarts
- Uw medische voorgeschiedenis
- Uw medicijngebruik en zo nodig de temperatuur
- Een geldig legitimatiebewijs
- Uw verzekeringsgegevens (zorgverzekeraar en polisnummer)